Ya Muhaimin





Bismillahirrahmanirrahim ...

Ya Allah , jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, 
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu 

Ya Muahaimin, jika aku jatuh hati 
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang 
yang hatinya tertaut pada-Mu, 
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, 
jagalah hatiku padanya 
agar tidak berpaling daripada hati-Mu 

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu 
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu 

Ya Allah, jika aku menikmati 
cinta kekasih-Mu, 
janganlah kenikmatan itu melebihi 
kenikmatan indahnya 
bermunajat disepertiga mlm terakhir-Mu 

Ya Allah, jika aku jatuh hati 
pada kekasih-Mu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang 
menyeru manusia kepada-Mu 

Ya Allah , jika kau halalkan 
aku merindui kekasih-Mu 
jangan biarkan aku melampui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi 
hanya kepada-Mu 

***


Ya Allah , Engkau mengetahui 
bahawa hati hati ini telah terhimpun dalam cinta pada-Mu 
telah berjumpa dalam taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-Mu 
dan telah terpadu 
dalam membela syariat-Mu 
penuhilah hati hati ini 
dengan Nur-Mu yang tiada pudar 

lapangkanlah dadaku
dengan limpahan keimanan

agar aku dapat menempuhi liku liku kehidupan dengan cinta-Mu
Amin , Amin
Ya Robbal Alamin

Written by .Nur Insyirah Izzati