Belum bersedia

Assalamualaikum, pernah terfikir tak nanti besar kita nak jadi apa. Ke mana kita nak pergi. 
Dekat mana kita nak sambung belajar. Dah bersedia ke nak menjalani kehidupan sebagai seorang dewasa tanpa bimbingan ibu bapa. Cukup kuat ke iman kita nak menolak semua anasir anasir jahat yang selalu datang menerjah diri kita yang lemah ni.

Aku belum bersedia nak keluar dari pengawasan ibu bapa. Aku belum bersedia lagi untuk berjauhan dari ibu bapa... Cuba bayangkan nanti kita terpaksa berjauhan beribu batu dari ibu bapa semata-mata untuk menuntut ilmu, sedangkan diri kita masih lemah, apa yang aku takutkan, aku akan terpesong jauh... 

Dari sekarang, aku cuba memperbaiki diri, kuatkan iman, pegangan agama. Nanti senang, hidup kita tenang, InsyaAllah. Allah bantu kat mana pun kita pergi. Itu harapan aku. Tak kesah lah nanti orang nak kata apa. Asalkan aku ada pegangan yang kuat supaya aku tak mudah terpengaruh dengan orang luar..

Aku nak kejar cita-cita, nak jadi juru terbang. Banyak lagi benda yang perlu aku tempuh. Semakin hari, semakin meningkat dewasa, semakin banyak dugaan yang aku perlu lalui. Semua untuk mengejar cita-cita. Ma,abah I'll make you proud of me :) I promise ~


what I always want to be ... A traveler ~

Written by .Nur Insyirah Izzat
i

No comments:

Post a Comment