Theawana


Bismillahirrahmanirrahimm..
Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh...


Aku memang lemah, aku tahu itu.. Setiap hari, mesti ada benda yang membuat aku rasa sedih, walaupun sedikit.. walaupun aku mampu simpan dalam hati. Tapi, aku juga tahu, lebih banyak aku pendam dalam hati aku, lebih banyak kesakitan yang akan aku rasa. Mungkin bagi orang lain mudah untuk mereka katakan "share lah problem kau".. Sangat mudah, tapi kita sendiri tahu apa yang kita rasa, tak seperti yang orang fikirkan, kadang kala, banyak benda yang kita perlu pendam, kadang kala ada sesetengah orang yang jenis tidak pandai berkongsi cerita, ada juga yang malu dan rasa, "better I leave it inside" .. Aku tergolong dalam golongan sedemikian..

Hari ini kelas 4 Umar hilang lagi seorang ahli. Kalau haritu Mimi, perempuan, kali ni Afnan.. A boy. Dia baik, dia agak pendiam, pemalu, pengawas sekolah, pandai.. Dia transfer ke SBPI mana entah. haha sedih sebab tak sempat nak say goodbye.. Sedih lah, hehe, Afnan, goodluck dekat sana. Jaga diri baik-baik..

And petang tadi, pergi jumpa doctor. Oh yee Dr Rosdi, actually nak ambil ubat sakit kepala je, but abah suruh check pinggang sekali, nak tak nak kene masuk jumpa dr jugak lah. Memang malas actually. Then dia suruh baring dekat katil nak check.. But dia buat something yang membuatkan aku rasa sangat takut and malu. Suddenly aku menangis. Aku rasa sangat bodoh masa balik tu sebab menangis. tapi nak buat acano, dah aku ni jenis yang tak boleh lelaki pegang badan aku, nak buat acano lagi kan kalau dah aku takut. Sampai dr pujuk aku "Syirah, nurse kan ada, jangan risau" Bukan itu masalahnya, tapi aku ni malu kau tahu tak! Boleh pulak aku dapat dr yang kawan dengan abah, memang lepas ni contact dr tu je lah kut haha. Before aku turun katil tu dia bagitahu abah "Anak anta ni malu, takpe ana faham" cheh, rasa nak bunuh diri time tu. Haha.

Balik tu cerita dekat mama, boleh mama dengan hanis gelak. Aku time tu cerita sampai menangis-nangis dah. Aku tak tahu kenapa aku ni lemah sangat. Sampai keluar je bilik dr tu abah gelakkan aku. Serious aku rasa malu gila. 


Masa tunggu jumpa dr tu, aku cakap dengan abah, aku nak berniqab. 
Abah cakap, masa ni belum sesuai lagi, tapi InsyaAllah one day aku akan pakai jugak. 
Abah dah bagi green light. Alhamdulillah :)

Dear my future husband...
Every girl dreams about a guy singing her favorite song. I just want a guy who will recite my favorite surah. :)
Written by .Nur Insyirah Izzati

No comments:

Post a Comment