Smile..

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum warohmatullah wabarokatuh..



Even banyak dah yang aku lalui.. aku tahu setiap ujian yang Allah beri untuk aku, tanda Allah sayangkan aku.. haha, so keep tough, memang bukan senang kan bila dah banyak kali disakiti, nak kekal kuat macam ni. Sebab aku tahu, masih ramai yang sayang aku. Hehe ni bukan perasan. tapi perasaan.. perasaan disayangi oleh orang sekeliling.. Kalau dekat sekolah tu, mesti ada je klau jumpa aku nak tanya khabar main cubit-cubit pipi, sempat lagi lambai aku dari luar kelas masa aku belajar.. So sesiapa rasa hidup ni susah, just keep smile.. Everything is gonna be alright. :')

So, aku and mama dah start buat kuih, first buat semperit. Eh? betul ke ejaan dia? aku tak pernah nak ambik tau, yang aku tau makan je hoho.. Susah kut buat bendalah ni, nak tekan tu Subhanallah... perlukan tenaga yang sangat kuat hehe. Nak je aku buat video bagi korang tengok aku buat kuih sendiri dengan my mom.. mesti best gila.. And aku nak buat maccaron.. Jealous haritu along buat dengan angah, tak join sebab aku sekolah kan. Time tu pulak along balik mengejut. Sedap weh tapi satu je, shape dia bapak hodoh haha :P Sedap sebab letak chocolate and sangat rangup..

So raya ni kalau nak datang rumah bagitahu dulu ye, takut aku still dekat BatuPahat, Johor. Almaklumlah, tahun ni raya Johor, meriah memang beriah, dengan baraan semua. tapi satu aku tak suka balik Johor..actually ada lah beberapa.. satu) susah nak cari line  *almaklumlah, memang kawasan pedalaman kan  dua)panas yang teramat.. kalau balik sana tak boleh duduk dalam rumah, mesti keluar tidur dekat buaian yang boleh baring kat bawah pokok rambutan tu. tak pun pergi pondok.. tiga)perempuan kene duduk dapur *ni paling aku tak suka.. sebab tu aku lagi suka duduk dalam bilik and tidur je kekadang. empat)cousin yang sangat membosankan..  diorang kalau nampak aku balik, haish, semua serbu. Entah kenapa family aku ni special. Kira kalau tak balik memang tak meriah lah kampung. Haha. okay perasan.. 

This year, rasa ramai je nak datang rumah. Seems like tahun lepas, memang macam ape dah rumah sebab almost every year my mama buat open house. So save bajet tak payah bagi duit raya haha. Dah ramai cakap nak datang rumah, so sorry lah kalau datang rumah tak dapat duit raya tu. Okay lah, esok nak sekolah, nak masuk tidur dah. Assalamualaikum :)

Written by .Nur Insyirah Izzati

No comments:

Post a Comment