Freedom



Assalamualaikum!

Semester 3 dah habis. Alhamdulillah rasa lega. To be honest rasa nak menangis jawab exam. Sebab soalan unexpected langsung. Rasa macam tak ada harapan pulak nak naik dean's list sem ni haha. Apa pun redha je la sebab memang susah pun sem ni. 7 subjects and 6 papers to be sit. Dah lepas pun. Dah habis muntah perah otak and penat tak cukup tidur semua. Jadi, cukup lah kita lupakan pasal final exam. Lama jugak kan tak update entry baru. Sebab tak ada masa, busy dengan club, classes, problems and tak cukup tangan nak buat assignment. Mana ada buat assignment last minute okay! tapi dah nak final biasalah lecturer bagi extra projects, lab exercises, quizzes, and tests. Nasib baik research and interview dah settle. If not, I don't know what my life will be. Baru diploma beb, dah macam ni punya stress. Belum degree lagi. Haha so just enjoy the life.

By the way, I'm Twen-Teen now. Oh actually 20 but not officially 20. But if I'm 20 pun, I still feels like Teenager. You know what I mean right? Haha, So jangan panggil aku kakak or senior or anything yang synonym with it. So memandangkan dah cuti Sem yang tak ada lah lama mana pun dalam 3 weeks je, so I decided to stay at home and qada' tidur and makan yang haih I cannot say lah berapa meals aku yang tergantung sebab study. So this is the time yang aku boleh berseronok walaupun masa study week and exam week aku still berfoya-foya siap boleh lenjan Dilwale kan Spectrum Mall, Ampang and Bowling dekat Ampang Point. Nasib baik tak pergi berjoli sampai ke KLCC. Haha kalau tak dah kene pelangkung dengan Abah. Abah ni time aku ada kat rumah tak mau pun nak borak ke tanya pape dekat aku. Time aku takde kat rumah la baru dia nak call la, aku dah 3 hari duduk kat ampang baru dia nak call tanya aku dah sampai ke belum. Alala rindu rupanya dekat anak dia ni. Malam New Year pun tanya taknak balik ke. Aku malam new year pun kat Ampang. Huhu first time new year without family.

Melencong topic lain pulak haha, so lepas dah penat mengqada' tidur, aku dah book tiket flight, pergi and balik ke somewhere. Ala dalam Malaysia je sebab nak simpan duit la buat umrah. Haha, so sekarang check list tinggal luggage bag and baju pebenda semua tu je. Minggu depan selasa dah nak gerak dah and aku still tak prepare apa-apa langsung. Sebab malas sangat-sangat MashaAllah haha. Ada sesiapa nak kemaskan? Hopefully my short gateway vacation ni seronok la even pergi bertiga je. No boys allowed okay. Only girls!

Wait for my upcoming entry. After my vacation I'll update okay, Bye! 



No comments:

Post a Comment