Short-Gateway

Assalamualaikum.

Aku tak nak ulang ayat "Dah lama tak update blog bla bla bla.." Aku dah bosan. So what's up? Rasanya blog ni dah tak ada pembaca kut sekarang. Sebab aku pun jarang ada masa nak update blog to be honest. Kekangan masa dengan waktu belajar dan berseronok. Actually tak ada lah berseronok pun tapi aku terlalu banyak aktivity yang perlu dibuat. Almost 2 months tak update blog dan aku dah janji nak update pasal percutian aku haritu yang aku rahsiakan. Yup aku nak cerita sekarang. Lantak pi lah ada pembaca ke tak haha..

Janji-Punya-Janji-Punya-Plan dalam 7 orang nak ikut g trip ni. Tapi yang sedihnya 4 orang je yang boleh pergi dan dah siap lah tempah tiket semua, Tapi sebab ada masalah sikit yang 'seorang' tu jadi tinggal tiga orang je yang pergi. Pergi mana je, alah pergi Langkawi je tak jauh pun la. Oh ye, yang atas ni kawan aku, nama dia Nadhirah dan aku saja suruh dia posing nak ambik gambar dia. Aku dengan Nadhirah je lah yang naik flight dari KLIA 2, yang lagi seorang, Kauthar memang budak kedah so dia dah gerak dulu. Tambahan dia ada sedara dekat Langkawi so senang lah urusan kitorang dekat sana, Tinggal nak cari chalet atau hotel je. Tapi Alhamdulillah sangat, kitorang ada la peneman takde lah pergi 3 orang je dan semua pun dah disediakan orang makcik Kauthar. Kami sampai dalam maghrib then Kauthar , adik and cousin dia ambik kami kat Airport. Dia siap dah book motel. Tak silap aku AB Motel dekat Cherating la ofcos. Dapat bilik yang macam chalet tu sangat-sangat lah best tak payah susah-susah panjat tangga ke apa. Malam tu hujan lebat dan kitorang makan luar,

Keesokan paginya kitorang start buat activity, alah biasa lah nak pergi nama lagi kan kalau ke Langkawi, mandi pantai subuh-subuh, sarapan then siap-siap nak pergi naik Cable Car and Sky Bridge. Actually this is not the first time aku pergi bercuti, tapi ni pertama kali mama abah aku bagi lepas jauh sikit. So excited tu lebih sikit lah.. Ni lah kami 3 sekawan yang travel sendiri-sendiri tanpa pengawasan orang tua. Pandai-pandai jaga diri kan.

Yang ni masa tunggu turn nak naik cable car. Cantik sgt SubhanAllah tak tau lagi nak describe apa bila dah naik able car tu. Memang speechless. Kat tangan pegang phone and camera je snap gambar. Dengan dorang yang super sporting and degan aku yang tak reti nak duduk diam dalam cable car tu. Haha bayangkan lah goyang-goyang jadinya.

This is the peak, Sampai pun Sky Bridge. Dekat sini aku paling suka, panas tapi angin dia mashaAllah rasa nak je duduk lama-lama sampai petang dekat situ sbb sejuk and the view is spectacular. Tapi the worst part bila nak kat sky bridge tu kitorand decide untuk jalan kaki lalu hitam sikit-sikit daripada naik transport yang disediakan. Although memang penat sebab kitorang tak cukup stamina but it was fun!

So, this is 3 of us yang stick with plan nak pergi bercuti sama-sama. Next, kitorang decide untuk balik motel sbb petang tu kitorang decide nak pergi island hoping. Ni semua wajib buat la kan. Beras basah, dayang bunting, tempat eagle semua kitorang pergi. And again, the view mashaAllah aku memang rasa nak jadi anak pulau. Tau je la kan Kedah memang banyak pulau yang cantik-cantik. Kitorang tak lepaskan peluang mandi kat tasik dayang bunting walaupun dalam sangat tapi aku nak jugak terjun. So lepas tu kitorang balik jeti and lepak-lepak kejap. Sorry sebab aku tak upload gambar banyak sebab aku pemalas sikit.

Masa ni dekat beras basah. Panas sangat hehe silau mata. Next activity balik motel and rehat je. Tapi aku ambil kesempatan lepak sorang-sorang ronda pantai. Best sebab belah petang memang banyak activities. Tapi aku tak join pun sebab aku tak nak mandi pantai dah petang tu. Banyak minah saleh bogel je situ. Haha. Ronda sambil makan pringles. Malam pulak kitorang pergi rumah aunty Kauthar. Banyak jugak benda yang kitorang tak payah banyak keluar duit sangat. Makan kitorang sekali je. Yang lain semua aunty kauthar belanja. Aunty dia baik sampai dia marah kenapa tak duduk rumah dia je. Haha tau la kitorang perempuan, anak dia semua laki, sorang je perempuan. So segan la. Kitorang tak lama pun dekat Langkawi, esoknya pagi kitorang mulakan misi mencari coklat, cari dekat 3-4 tempat dan aku habis RM200++ dekat coklat je. Jangan terkejut, si Nadhirah habis RM400++ (10 KG) dekat chocolate je kut sebab family kirim. And after zohor kitorang gerak naik feri pergi kedah. Dan sewa kereta pun free. Hehe

So ni dekat kedah. Rumah Kauthar, dekat belakang rumah dia tadaaaa terbentang luas sawah padi. MashaAllah aku dah la jarang nak nampak sawah. Selalu nampak dari jauh and susah betul nak jejak kaki tengok dengan mata sendiri, Budak bandar masuk kampung so dia jadi macam jakun sikit la. So banyak la jugak gambar kat sawah padi. Dekat dengan Gunung Jerai. Esok pagi kitorang g mandi sunagi kat kaki gunung jerai the tgh hari smpai malam kitorang pusing-pusing Kedah dan tada,, time tengah seronok cuti lah result nak keluar. Nad dah tengok and check depan kitorang, sure lah DL, Kauthar pun set-set deans List jugak tapi takut nak tengok. Aku pun sama sebab Final Sem 3 memang susah gila. Sbb ramai yang DL sem-sem lepas tak dapat tok Sem 3. Malam keesokannya kitorang fly balik KL. Satu malam aku stay rumah Nadhirah sbeba takde sape boleh ambik. Sebab kan kene paksa dengan dia tengok result, so aku pun tengok depan dia. Terus tahniah kat each other. Haha Alhamdulillah for the result sbb memang aku tak expect apa-apa pun. Sebab time study week main je, tengok wayang keluar berfoya semua. Alhamdulillah.

Aku banyak cerita sebenarnya nak cerita tapi aku busy sangat. Tak macam dulu, nak buat satu entry tak ambil masa lama pun. But now bila aku nak buat satu entry je memakan masa 2 hari. Sebab ada je kerja yang kene disettlekan dulu. Haha. Hopefully aku ada masa lagi nak menaip kat blog yang dah usang ni. Kalau orang datang blog ni jangan lupa tinggalkan footprint korang kat box tepi ni. So aku tau kewujudan korang.

Thank you for all those yang selalu view blog ni. InsyaAllah next time syera update. Sooner or later. Assalamualaikum